geplaatst op 02-07-2013 | heineken pennenbakje (bierbakje)

 


Heineken vierde de week van de duurzaamheid. Samen met Flip van Woerkom van de afdeling duurzaamheid , bedachten we een  geschenkje voor het personeel. Ter inspiratie kregen 1000 medewerkers bij binnenkomst op het kantoor een minipaperbag aangereikt. Gemaakt van Abriposters uit amsterdamse tramhokjes en bushaltes en in ons Rotterdamse atelier  kregen de posters een nieuw leven.

Dit is de eerste keer dat we een product letterlijk van een ziel hebben voorzien.

Geheel in de Heineken fles traditie heeft de bodem een uitholling naar binnen. Zonder deze toevoeging valt het pennenbakje gelijk om. Zonder ziel geen leven dus eigenlijk.

Op de foto is een zielvormer en stamper te zien die speciaal voor dit doel werden ontwikkeld.

Ook een karakter is toegevoegd aan dit pennenbakje. Met de hand is zorgvuldig en behoedzaam het bovenste randje omgerold. Dit handgevormde kraagje(!)is elke keer anders. Soms breed, dan smal en vaak met een craquelee  in het papier. Geheel in de trend van de voorgewassen en beschadigde spijkerbroeken heeft  deze mini paperbag een doorleefde uitstraling; karakter en ervaring noemen we dat.

Na zijn uitstapje als poster in een  amsterdamse tramhalte keert deze affiche weer terug als pennenbakje op uw buro. Een buro medewerker met ervaring.